Dr 8a

Dr 8a

Om det finns nรฅgon pรฅ denna plats som ocksรฅ rรฅkat ut fรถr en total bicepsruptur skulle jag vara mycket glad om den personen hรถrde av sig och berรคttade lite om hur dennes rehab sรฅg ut, hur lรฅng tid det tog att komma tillbaks osv. Har B Alber nรฅgra tips? Kan berรคtta att skadan skedde nรคr jag bouldrade, undercling i tak, strรคcker ut armen som hรฅller underclinget, snapp! Kommer att gรฅ med gipsvagga i sex veckor.
Har under ca 4 veckors tid haft ย”ontย” i axeln. Kรคnns mer som trรคningsverk som inte gรฅr รถver รคn smรคrta. Nรคr man tar i 100% dรฅ gรถr det direkt ont i axeln. Frรฅgan รคr: vad รคr bรคst trรคna eller vila?
Bjoern Alber
โ€ข
Hej Lavan Jag behover veta lite mer for att ge ett korrekt svar Ar det det ovre eller nedre fastet som gatt av? Sannolikt sa ar det det ovre - da skall detta snarst opereras - vet ej var du bor men ar det i Stockholms narhet sa ring 08-133020 dr Leif hansson och referera till mig och dettt aktivitetsbehov Som synes ar jag i Thailand men svarar sa fort som mojligt Klattra val Dr 8a/Bjorn Alber
Bjoern Alber
โ€ข
Hej Jonas Later misstankt likt en supraspinatustendinit En senskada i axelns sa kallade rotatorcuff. den skall styretchas och styrketraningsrehabiliteras. Lat en naprapat eller idrottslakare titta ppa den. Har du ont nar du med armen rakt ut lyfter den over axelniva? Beskriv problemet lite nogrannare sa kan jag ge ett battre svar Dr 8a /Bjorn Alber