Forum: SWE / Blogs / Två veckor innan mästarmöte i Australien Login in to contribute
Två veckor innan mästarmöte i Australien
  2008-11-03 18:38:06    

Så ni kan ju fatta att prestationsångesten är total då jag missade på alla de tre 6c jag testade på Domen. När jag försökte gradera upp dem så fick jag bara ett hånflin av Lill-mange och så sa han, "Det är bara att hoppa till :)".

Tidigare resor har jag fått agera Top-gun när 8a teamet toppar upp sitt lag men i år är det nog vår tidigare 7a topprepskanon, Webmaster, som får bli Top-gun.

Ratta har lovat knäcka honom genom att lägga ut fem meter slack då han ropar Ta efter första uppvärmningsleden, "Då är den gubben borta". Ratta själv har inte klättrat på sex månader och Johan drog hela lårmuskeln för några veckor sedan och haltar fortfarande fram. Om Petersens, ryktas det att han tom har gått fler kilo än mig.

Eller så är hela grejen bara ett rick så "de gula lapparna" inte blir så hårda och Webmaster har bara inte fattat det :)

Blog by: Jens Larssen
OffLine Jonas
  2008-11-04 09:11:44    
Att det är en komplott är jag övertygad om.

Tror Ratta har varit österut på träningsläger - sedan vet jag att han har onda ögat på mig efter mitt Euro-slack sedan RRG.

Johan har efter de senaste 8a ticken insett att det måste till något drastiskt för att få ner poängen på gula lappen men i söndags kom jag på honom; ståendes under Pater Noster redo för sänd.

Vet att chefen har en näsa för att hitta softa leder, typ Sex Farm och sedan satsa allt på ett kort spelar ingen roll om skadan blir långvarig. Att sedan hävda man är skadad resten av året är ju ett perfekt alibi för att få ner poängen.

Vet lite om Petersens men han är säker inblandad på något sätt, sluta röka - Var har jag hör den förr?

OnLine Tomasz Ratajczak
  2008-11-04 12:44:17    
Intressant det där med Johan. Till mig har han sagt att han i princip är sängliggande. Cissi måste vara väldigt stark som orkar bära ner honom alla dessa trappor ner till eden...
OffLine Jens Larssen
  2008-11-04 14:29:16    

Till mig har han sagt, "Blue Mountains är så stort så det måste ju finnas några 6c jag kan köra på".

Jag har också fått rapport om att han var uppe och körde på Pater Noster som väl anses som hård 8a. = Gula lappen blir minst 9 000 poäng :) och så borde han ju ha lite straff för sin maskning.

OffLine Johan Svensson
  2008-11-04 16:15:37    
Den enda personen med en riktig skada(om man inte räknar övervikt och rökning) får alltså skit när man kör tung rehab, 1mil snabb gång, sträckövningar och överkroppsträning, för att komma tillbaka snabbt. Jag hymlar inte med att jag e' sugen, men jag har också feta smärtor i baklåret och klättrade/doggade Pater Noster med ETT ben på topprep. Sen blir man utskrattad av Eva(Rattas bättre hälft) när man springer på fabbenmadrassen för att bli varm så att man inte drar sönder mer i låret. Man känner ju för att skära upp sommardäcken(Ratta har köpt min bil). Så vi har alltså två överviktiga, en slacker, en skadad också vår Top-Gun. Så här blir resultatet:
1. af Petersen
2. Ratta
3. Webmaster
4. Svensson
5. Larsen
OffLine Jens Larssen
  2008-11-04 16:51:49    
Fy f-n vad gött, jag är alltså underdog helt befriad från prestationsångest :)

Det passar perfekt och kommer det bara en gaston och hög fotsättning så ska jag på något sätt lura mig förbi i spurten :)
OnLine Tomasz Ratajczak
  2008-11-04 20:14:05    
Både Eva och jag tyckte det var rätt lustigt att först prata med en snubbe som beklagade sig över avslitna muskler och som knappt kunde gå för att efter några minuter se honom sprinta över tjockmattan.

Jens, du har aldrig varit ens med på nån lista för mig. Oavsett form så vet jag att du blir blank eftersom den kortaste anmarschen är 50 minuter och de flesta anmarscherna jämförs med ceüse, antingen med order "slightly more comfortable than ceüse" alternativt "this one is a killer".