Forum: SWE / Blogs / Deep Water Solo Login in to contribute
Deep Water Solo
  2007-12-22 11:02:18    

Ute med svenska teamet pa en DWS tur alldeles utanfor Railay. Det hanger en topo i soltaket pa long-tailen som vi alla sitter under eftersom det ar ultrasol. Snacket gar och var guide pekar upp och sager 6b, 7a, 6c... Forst sticker Poa och Henke upp och avslutar med modiga hopp 12 meter upp. Sjalv ar jag lite bekymrad eftersom jag ser att det bara gar att reversera ner till ca fem meter.

Ok, att jag har DWSat tidigare men sja;lvklart aldrig tagit nagot fall. Mitt personliga rekord fran hopptorn ar fem meter och det var Ankan, Gross och Luhr som lurade mig och det slutade med vatten i orat och illamaende i en dag samt att mamma sa. - Lat dig inte luras av de de killarna!

Detta ar dock nastan glomt och jag klattrar upp de 12 metrarna innan jag njuter av utsiketn anda tills de har slutat peppa mig. Val nere pa sex meter sa kanner jag paniken komma nar jag tittar ner och kanner hojden. Jag gar ner till sista greppet och hoppar.

Som forra gangen far jag fantastisk verk och ar utslagen och ej i klatterbart skick resten av dagen. Ingen fara, lika kul det och efter lunchen somnar jag pa en ode strand.

Pa vag tillbaka aker vi forbi Chicken Island som verkligen har ett smalt honshuvud. Det ser verkligen fantastiskt ut och ut under hakan sa har Dr 8a och Bolander tidigare satt upp en 7b+. utan tvekan en av de haftigaste lederna jag har sett.

Lagvatten nar vi ar pa vag hem sa vi far ga ganska lange fran longtails och ju narmare strandlinjen, desto varmare vatten. Nar vattnet bara gar till anklarna sa ar det badkarstemperatur...(pa begaran av Leffe)

Blog by: Jens Larssen
OffLine Leif
  2007-12-22 15:46:02    
Tack =)
OnLine Farmor
  2007-12-22 19:02:08    
Tack!? För vad då? Här sitter man blekfet kall och frusen med ömmande fingrar och längtar bort men kommer ingenstans!