Forum: SWE / Blogs / Maja Vidmar - The robot Login in to contribute
Maja Vidmar - The robot
  2007-11-23 13:56:39    

Sa det ar bara att glomma allt och 0-stalla alla traningsteorier. Pa bilden ser ni namligen hemligheten bakom Maja Vidmar (Hon har vunnit de sista 6 Varldscuptavlingarna).

De sista sju aren har hon tranat har ensam tillsammans med sin tranare. I borjan pa aret kor de normalt 7 dagar i veckan och rekordet ar 22 dagar i rad. Tranaren beskriver leder pa ca 70 moves och Maja pekar med en pinne. Pa nagot satt kommer hon sedan ihag dem och sa kor de ca 2 h.

Jag fragade verkligen om de gor nagot annorlunda eller om det finns nagon analys, men icke. Samma sak varje gang. En sak som skiljer fran hemma ar att de har relativt stora fotsteg, inte bara micros som ar vanligt i Goteborg.

Det anda mest hapnadsvackande var hur extremt skitigt och dammigt det var i hemlighetens rum. Det var rent ut sagt extremt snuskigt!

Blog by: Jens Larssen
OffLine . .
  2007-11-23 15:46:37    
Att glömma alla träningsteorier var väl att ta i. Tycker du att alla ska träna som hon? Maja har nog stor poteintiall att utvecklas, hoppas bara att en sådan ensidig och till synes tråkig träning inte hindrar henne.

Av bilderna att döma har de också 4ggr mer grepp per kvm än vilken kommersiell gym som helst. Det är nästintill hopplöst att träna uthållighet på de flesta hallar jag har besökt. En hint till våra hallar kanske...
OffLine Jimmy Karlsson
  2007-11-23 16:23:18    
Så är det utan resuser.. samma som hemma och inget att göra än at köra på och se glad ut :D
OffLine M S
  2007-11-23 19:09:57    
alltså, jens nu börjar den här Lajfstalj historien går helt år fel håll, att man tränar hårt, 7 dagar i veckan ger ELIT resultat om man inte går sönder, lyckas man också ha en tränare som är kreativ och ser ens svagheter så är det väl klart att man vinner WC osv. om man har den potentialen i sig...
att tro att alla kan träna så här är ungefär som tro att man kan träna en pingvin till att flyga.  

"Tranaren beskriver leder pa ca 70 moves och Maja pekar med en pinne. Pa nagot satt kommer hon sedan ihag dem och sa kor de ca 2 h."
Jens bara för att du har taskig närminne betyder det inte att alla har det... jag ser inga problem med att någon pekar ut 70 grepp/moves åt mig och att sedan komma ihåg det... det är väl när det kommer upp i över 100 som det blir jobbigt.

Kommersiella gym, bryr sig sällan mycket om dom som vill Träna och det gör det svårt att hitta tid och plats till sådant.
kanske det vore en mer intressant diskussion, dvs varför kan man inte träna exakt det man vill på kommersiella hallar i sthlm tex. karbin eller klätterverket?

OnLine Jens Larssen
  2007-11-25 17:55:06    

Dagens tavlingsleder ar byggda pa ett sadant satt sa detta recept verkar funka bast, i alla fall for tjejerna. Personligen tycker jag det ar trakigt och sa langt ifran lifestyle man lan komma.

Tranaren Roman fick tva killar delad tva efter Adam Ondra och de kor enligt exakt smma trakiga koncept. Adam, a andra sidan, kor ju aven mycket utomhus.