Forum: SWE / Blogs / Boulderplast i Slovenien Login in to contribute
Boulderplast i Slovenien
  2007-11-19 21:21:09    

Hangde med Martina Cufar pa ett av hennes inomhuspass och jag blev chockad over hur liten vagg de korde pa. Kanske sammanlagt 60 m2, i taknocken sa det var brant och manga grepp men ack sa liten.

Maja Vidmar lar trana sju dagar i veckan pa en sadan under vintern med en tranare som spenderar 40 h pa vaggen och peka pa grepp med sina olika grupper, suck...inte mycket lifestyzle dar.

Blog by: Jens Larssen
OffLine . .
  2007-11-20 10:07:27    
Jens, även om du inte tycker det  så finns det folk som tycker att det är 100% lifestyle att peka på grepp i en sunkig klätterlokal, Sedan är varken Martina eller Maja särskilt dåliga på att ta sig ut och klämma klippa.

Hur går det med paddan? Vad fick du för reaktioner under WC-tävlingen? Jag är nyfiken.
OffLine M S
  2007-11-20 17:26:31    
jag tränar ca 4-5 dagar i veckan inomhus, och jag minns inte när jag klättrade utomhus senast.
jag tävlar regelbundet och så gör jag riktigt bra tävlingsresultat, och har roligare än någonsin, samt har fått lära känna ett mycket stort antal människor genom klättringen som jag annars aldrig skulle mött annars...
jag tränar ungdomar och är ett föredöme för dessa genom min Lifestyle.

så du tycker att jag inte utövar LAJFSTALJ bara för att jag tycker det är skittråkigt att stå och frysa vid en tom kal klippa och vänta på idioten (eller mig själv) som ska göra nästa press...

kom igen, nu får du väl tänka om lite där... hur mycket klättrar dom absolut bästa svenska juniorerna utomhus? i år... 2007.
det finns dom som är utomhusklättrare också, men bara en bråkdel och uteslutande killar.

fast jag kanske har fått allt om bakfoten...

OffLine Tomasz Ratajczak
  2007-11-20 19:23:04    
Kan bara hålla med, trodde att lajfstajl innebär att man vill klättra, klättra och klättra (på vilket sätt man vill), inte att det spelar roll var och hur. Tycker att lajfstajl kan vara utomhus, inomhus, is, klippa, höga berg. Man klättrar bara. Ska man sätta rolighetsetiketter så blir det lite konstigt.